Euroopa rohelise pealinna aastal kutsub Tallinn nii Eesti kui välisettevõtteid oma kestlikke targale linnale sobilikke tooteid ja teenuseid pealinnas testima. Eesti ettevõtted on saanud oma tooteid juba varem Tallinnas testida Tallinnovation programmi raames, kuid uue programmiga pakutakse seda võimalust ka välisettevõtetele. Juuni alguses testiti Meriväljal innovatsiooniettevõtte 10Lines robotiga parkla joonimist.
Teadus- ja ärilinnaku Tehnopol ning Tallinna linna koostöös toimuva Tallinnovation projekti raames sai teiste seas rahastuse oma lahenduse piloteerimiseks Koduandur. Hiljuti avaneski 20 Tallinna linna elanikul võimalus tasuta katsetada Koduanduri ja Kodunupu kombineeritud teenuse mõju nende igapäevaelule.
Euroopa rohelise pealinna aastal algatatud programmi Test in Tallinn kolmanda vooru projektide hindamisele laekus kokku seitse taotlust, neist neljaga otsustati edasi liikuda ning peagi testimiseni jõuda.
Isejuhtivate sõidukite arendaja Clevon ja DHL Express Estonia alustasid koostööd 2022. aasta suvel. Üle aasta pakutud teenus on klientide poolt soojalt vastu võetud ning partnerid liiguvad koostöö laienemise suunas.
HD Hyundai Grupi liige Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE) investeerib Elcogeni 45 miljonit eurot tihendamaks koostööd heitevaba energiatootmise tehnoloogia ning rohevesiniku tootmise valdkonnas. Investeering on positiivseks jätkuks ettevõtete vahel 2023. aasta jaanuaris sõlmitud teadus- ja arenduskoostööalasele lepingule.
Euroopa rohelisest pealinnast Tallinnast saab 13.-17. novembril lisaks kogu maailma rohetehnoloogia pealinn, kus rahvusvahelise tehnoloogiamessi NEXPO Tallinna raames võõrustatakse kõige uuenduslikumaid ja innovaatilisemaid ideid Euroopast, Aasiast ja Ameerika Ühendriikidest.
HHLA TK Estonia ja Saksamaa päritolu autonoomsete sadamaveokite arendaja Fernride testivad Muuga konteineriterminalis maailmas ainulaadset autonoomset sadamaveokit, eduka piloteerimise korral võib Muuga testprojektist saada suunanäitaja tuleviku sadamaoperatsioonide korraldamisel.
Eelmisel aastal maailmas esimesena kaugjuhtimistehnoloogia teenusesse toonud Eesti börsiettevõte Elmo laiendas oma tegevust Helsingisse. Selle tulemusena sai Soomest teine riik Euroopas, kus sõidavad avalikel teedel kaugjuhitavad autod.